SIG uruchamia platformę e-commerce
SIG, międzynarodowa firma z sektora dostaw materiałów budowlanych, uruchomiła największą na rynku budowlanym, kierowaną do klientów biznesowych platformę e-commerce. Jej celem jest ułatwienie zakupów dotychczasowym klientom, a także zwiększenie dotarcia do nowych grup docelowych.
Platforma e-commerce oferuje m.in.: łatwy dostęp do indywidualnych cen wynikających z umów, do informacji o stanach magazynowych, szczegółowe dane produktów, zdjęcia i dokumentacje techniczne. Platforma daje również możliwość tworzenia list zakupowych oraz dokonania ponownego zamówienia jednym kliknięciem.
Klienci mogą wybrać zamówienie z dostawą i możliwością rozładunku HDS (samochód z dźwigiem lub żurawiem), jak również opcję z odbiorem osobistym w jednym z 50 oddziałów firmy w całej Polsce. Ponadto, dla klientów SIG utworzona została infolinia, odpowiednio przygotowana do wsparcia przy dokonywaniu zakupów e-commerce.
- Jako największy wyróżnik możemy podać mocną indywidualizację platformy SIG i jej dostosowanie do potrzeb naszego klienta. Przejawia się to np. indywidualnymi cenami wynikającymi z poszczególnych umów, czy też dedykowanymi funkcjonalnościami dla branży budowlanej – mówi Bartosz Pilch, e-commerce dyrektor w firmie SIG. - Klienci, którzy zetknęli się z systemem w czasie testów, bardzo go sobie chwalą. Dzięki niemu zakupy stają się bardziej przyjazne, intuicyjne i przede wszystkim ogólnodostępne - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Przykłady z pilota pokazują, że bardzo cenna jest możliwość dokonywania zakupów w najbardziej dogodnym dla klienta czasie, nawet wczesnym rankiem, późnym wieczorem czy w niedzielę, kiedy stacjonarne oddziały mogą być jeszcze lub już zamknięte. Dodatkowo, poprzez integrację z systemem ERP zapewniany dostęp do oferty w cenach wynikających z ich indywidualnych umów – dodaje.
SIG, obserwując, jak rozwija się sprzedaż przez internet w Polsce oraz mając świadomość dystansu, który wciąż dzieli nas w tym względzie do krajów takich jak Wielka Brytania, Niemcy czy Holandia, upatruje w kanale e-commerce szansę na dalszy rozwój.
Platforma e-commerce ma na celu również ułatwienie funkcjonowania pracownikom stacjonarnych oddziałów firmy SIG. - Jednocześnie w perspektywie czasu zakładamy, że w związku ze wzrostem liczby klientów dzięki działaniom internetowym, może pojawić się konieczność zwiększenia liczby osób obsługujących i realizujących zamówienia w poszczególnych punktach. Założenia te opieramy na przykładach firm działających w podobnym modelu biznesowym w innych krajach, oraz na wynikach badań i raportach rynkowych, zgodnie z którymi w przypadku zakupu materiałów budowlanych, możemy liczyć na tzw. Efekt ROPO (research online, purchase offline) polegający na poszukiwaniu informacji o produktach i ich dostępności w internecie przed zakupem w tradycyjnej placówce handlowej. Z drugiej strony efekt tzw. odwróconego ROPO pozwoli na rozwój sprzedaży w kanale internetowym, dzięki informacjom pozyskanym w tradycyjnych miejscach sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż online oraz tradycyjna będą się nawzajem uzupełniały, a współpraca między nimi pozwoli nam na osiągnięcie synergii i wygeneruje dodatkową wartość dodaną – uzupełnia Bartosz Pilch.
SIG to międzynarodowa firma, od ponad 20 lat obecna na Polskim rynku w sektorze dostaw materiałów budowlanych. Posiada wyspecjalizowane jednostki do wielopłaszczyznowych działań: indywidualni i instytucjonalni odbiorcy, obsługa zarówno małych obiektów (domów jednorodzinnych), jak i potężnych inwestycji (centra handlowe, lotniska). Stanowi część międzynarodowego koncernu z siedzibą w Wielkiej Brytanii, istniejącego od 60 lat i notowanego na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecna jest w 15 krajach Europy, tworząc sieć około 800 oddziałów handlowych, w tym 50 oddziałów w Polsce.
Źródło: Propertynews.pl
SIG, międzynarodowa firma z sektora dostaw materiałów budowlanych, uruchomiła największą na rynku budowlanym, kierowaną do klientów biznesowych platformę e-commerce. Jej celem jest ułatwienie zakupów dotychczasowym klientom, a także zwiększenie dotarcia do nowych grup docelowych.
Platforma e-commerce oferuje m.in.: łatwy dostęp do indywidualnych cen wynikających z umów, do informacji o stanach magazynowych, szczegółowe dane produktów, zdjęcia i dokumentacje techniczne. Platforma daje również możliwość tworzenia list zakupowych oraz dokonania ponownego zamówienia jednym kliknięciem.
Klienci mogą wybrać zamówienie z dostawą i możliwością rozładunku HDS (samochód z dźwigiem lub żurawiem), jak również opcję z odbiorem osobistym w jednym z 50 oddziałów firmy w całej Polsce. Ponadto, dla klientów SIG utworzona została infolinia, odpowiednio przygotowana do wsparcia przy dokonywaniu zakupów e-commerce.
- Jako największy wyróżnik możemy podać mocną indywidualizację platformy SIG i jej dostosowanie do potrzeb naszego klienta. Przejawia się to np. indywidualnymi cenami wynikającymi z poszczególnych umów, czy też dedykowanymi funkcjonalnościami dla branży budowlanej – mówi Bartosz Pilch, e-commerce dyrektor w firmie SIG. - Klienci, którzy zetknęli się z systemem w czasie testów, bardzo go sobie chwalą. Dzięki niemu zakupy stają się bardziej przyjazne, intuicyjne i przede wszystkim ogólnodostępne - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Przykłady z pilota pokazują, że bardzo cenna jest możliwość dokonywania zakupów w najbardziej dogodnym dla klienta czasie, nawet wczesnym rankiem, późnym wieczorem czy w niedzielę, kiedy stacjonarne oddziały mogą być jeszcze lub już zamknięte. Dodatkowo, poprzez integrację z systemem ERP zapewniany dostęp do oferty w cenach wynikających z ich indywidualnych umów – dodaje.
SIG, obserwując, jak rozwija się sprzedaż przez internet w Polsce oraz mając świadomość dystansu, który wciąż dzieli nas w tym względzie do krajów takich jak Wielka Brytania, Niemcy czy Holandia, upatruje w kanale e-commerce szansę na dalszy rozwój.
Platforma e-commerce ma na celu również ułatwienie funkcjonowania pracownikom stacjonarnych oddziałów firmy SIG. - Jednocześnie w perspektywie czasu zakładamy, że w związku ze wzrostem liczby klientów dzięki działaniom internetowym, może pojawić się konieczność zwiększenia liczby osób obsługujących i realizujących zamówienia w poszczególnych punktach. Założenia te opieramy na przykładach firm działających w podobnym modelu biznesowym w innych krajach, oraz na wynikach badań i raportach rynkowych, zgodnie z którymi w przypadku zakupu materiałów budowlanych, możemy liczyć na tzw. Efekt ROPO (research online, purchase offline) polegający na poszukiwaniu informacji o produktach i ich dostępności w internecie przed zakupem w tradycyjnej placówce handlowej. Z drugiej strony efekt tzw. odwróconego ROPO pozwoli na rozwój sprzedaży w kanale internetowym, dzięki informacjom pozyskanym w tradycyjnych miejscach sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż online oraz tradycyjna będą się nawzajem uzupełniały, a współpraca między nimi pozwoli nam na osiągnięcie synergii i wygeneruje dodatkową wartość dodaną – uzupełnia Bartosz Pilch.
SIG to międzynarodowa firma, od ponad 20 lat obecna na Polskim rynku w sektorze dostaw materiałów budowlanych. Posiada wyspecjalizowane jednostki do wielopłaszczyznowych działań: indywidualni i instytucjonalni odbiorcy, obsługa zarówno małych obiektów (domów jednorodzinnych), jak i potężnych inwestycji (centra handlowe, lotniska). Stanowi część międzynarodowego koncernu z siedzibą w Wielkiej Brytanii, istniejącego od 60 lat i notowanego na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecna jest w 15 krajach Europy, tworząc sieć około 800 oddziałów handlowych, w tym 50 oddziałów w Polsce.
Źródło: Propertynews.pl