- Strona główna
- Program lojalnościowy w sektorze B2B - współpraca marketingu i sprzedaży
Program lojalnościowy w sektorze B2B - współpraca marketingu i sprzedaży
Budowanie oraz skuteczne zarządzanie relacjami z klientami stanowi fundamentalny czynnik sukcesu każdej dynamicznie rozwijającej się firmy. Długotrwałe, oparte na zaufaniu relacje są istotą stabilnego rozwoju przedsiębiorstwa, niezależnie od branży, w której działa. W kontekście biznesu typu B2B (business-to-business) lojalność klienta odgrywa szczególnie istotną rolę, często mając nawet większe znaczenie niż w relacjach B2C (business-to-consumer). Kluczowa staje się dobra współpraca marketingu oraz sprzedaży.Lojalnościowy program może przynieść liczne korzyści zarówno firmie, jak i jej klientom. Wpływa na wzrost sprzedaży produktów, a także buduje silną więź emocjonalną między konsumentami a marką. Nie inaczej jest w branży budowlanej, gdzie trwałe relacje z klientami odgrywają kluczową rolę. Lojalność, która staje się coraz ważniejsza w tym sektorze, można skutecznie wspierać za pomocą dobrze skonstruowanego programu lojalnościowego. W niniejszym artykule chciałbym pokazać, jak wygląda to w sektorze B2B dystrybucji materiałów budowlanych na przykładzie programu lojalnościowego firmy SIG, nazwanego SIGup.
Skuteczność i spójność działania
W branży budowlanej, gdzie długotrwałe relacje z klientami są fundamentem sukcesu, lojalność klientów zyskuje na znaczeniu. W odpowiedzi na te potrzeby powstał program lojalnościowy SIGup, który stał się naturalnym krokiem w rozwoju naszych strategii marketingowych. Badania wykazały, że klienci oczekują docenienia ich zaangażowania, co sprawiło, że lojalność stała się kluczowym elementem naszej współpracy.
(…)
Bartosz Pilch
Group Director of Omichannel SIG
...
Pełna wersja artykułu dostępna w magazynie "Nowa Sprzedaż" Nr 54, listopad/grudzień 2024.