Polak a Europejczyk - czym różnimy się w podejściu do budownictwa?
Co kraj to obyczaj, to znane powiedzenie można odnieść również do preferencji związanych z budownictwem. Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne i ekonomiczne korzyści wynikające z zakupu materiałów wykorzystywanych do realizacji inwestycji, co na zachodzie Europy jest już prawie standardem. Różnice obserwujemy również w planowanych inwestycjach mieszkalnych i zlecaniu robót ekipie budowlanej.
Wiedza Polaków
Polacy zdobywają coraz większą wiedzę na temat materiałów budowlanych. Już nie tylko cena jest głównym elementem, którym kierują się podczas zakupów. Zauważalne stają się tendencje do zwracania większej uwagi na jakość, energooszczędność, renomę marki czy dostępność produktów. Te czynniki wciąż mają jednak mniejszy udział w procesie decyzyjnym w porównaniu do naszych europejskich sąsiadów. W badaniu przeprowadzonym przez Kantar Public, aż 88% respondentów opowiedziało się za chęcią budowy domu energooszczędnego. Jednocześnie prawie połowa uważa, że takie rozwiązania są o wiele trudniejsze w zastosowaniu. Pokazuje to, że nie brak nam zainteresowania nowoczesnymi metodami budownictwa, jednak część z nas nadal ma mylny pogląd na temat metod instalacji.
Badania przeprowadzone przez serwis Oferteo.pl wskazują natomiast, że większość Polaków decyduje się na budowę domu według gotowego projektu, co świadczy o tym, że dobór materiałów niezbędnych do budowy pozostawiamy w rękach specjalistów. Odchodzimy od kupowania na własną rękę i wolimy zasięgnąć opinii u profesjonalnych dystrybutorów, którzy doradzą, jaki materiał budowlany najlepiej sprawdzi się w naszej inwestycji.
Klimat ma znaczenie
Różnice, jakie można zauważyć porównując kupujących w całej Europie, wynikają głównie z położenia geograficznego. Mieszkańcy krajów, w których panuje ciepły klimat, wybiorą inne materiały izolacyjne, niż ci zamieszkujący chłodniejsze regiony. Od warunków atmosferycznych uzależniona jest możliwość prowadzenia robót budowlanych, a co za tym idzie, zapotrzebowanie na dane materiały budowlane zwiększa się w konkretnych sezonach. Polsce w okresie zimy sprzedaje się znacznie mniej, jednak w rejonach południowej Europy, gdzie temperatury nie są tak niskie, inwestycje można realizować przez cały rok. W naszym kraju najbardziej popularnych okresem na przeprowadzanie remontów jest lato, za czym opowiada się 47% respondentów biorących udział w badaniu Payback Opinion Poll.
Różnica jest również pod względem rodzaju budownictwa. W Polsce przeważają nowe inwestycje. Na zachodzie, ze względu na uwarunkowanie historyczne, częściej dokonuje się odnawiania i remontów starszych, już istniejących budynków.
Ponadto, jak pokazuje raport Euroconstruct, cechą odróżniającą budowlany rynek polski i zachodni jest jego wartość. Kraje takie jak Wielka Brytania, Niemcy czy Francja posiadają rynki budowlane kilkukrotnie większej wartości niż Polska. Nasz kraj w tym zestawieniu zbliżony jest do Belgii.
Polak złota rączka
W kwestii wykonywania prac budowlanych stawiamy na swoje umiejętności i bardzo często decydujemy się na samodzielne wykonanie przynajmniej ich części. Według instytutu badawczego BCMM, 37,3% Polaków decyduje się na własnoręczne wykonanie dużych prac remontowych, a 39,4% wykonuje je wraz z ekipą budowlaną. Jednocześnie raport wskazuje na to, że sami najczęściej podejmujemy się malowania - 66,6% oraz drobnych prac naprawczych - 77,7%.
Jeśli już powierzamy je ekipom budowlanym, stawiamy na te, które remontami zajmują się kompleksowo. Na zachodzie częściej można spotkać ekipy, które specjalizują się tylko w konkretnej dziedzinie, co z kolei wymusza konieczność skorzystania z usług kilku specjalistów.
Digitalizacja branży
Branża budowlana coraz bardziej stawia na digitalizację. Popularne stają się systemy sprzedaży internetowej, wykorzystanie modelowania 3D w budownictwie czy zastosowanie specjalistycznych aplikacji oraz nowinek technologicznych. Firma SIG z uruchomioną nowoczesną platformą e-commerce może być dobrym przykładem w tym zakresie.
- Polscy klienci idą w ślady zachodnich sąsiadów i coraz częściej wybierają zakupy przez internet do zaopatrywania się we wszystkie produkty, nawet budowlane, co jeszcze kilka lat temu było nie do pomyślenia – mówi Bartosz Pilch, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu w firmie SIG. - Wszystko dzięki szerokiej digitalizacji rynku, która wymusza wprowadzenie i wykorzystywanie internetowego kanału sprzedaży, co na rynkach europejskich działa z powodzeniem od lat. W firmie SIG doskonale rozumiemy potrzebę rynku, dlatego już w ubiegłym roku uruchomiliśmy nowoczesny system sprzedaży internetowej dedykowany branży materiałów budowlanych, dostępny pod adresem www.sig.pl. Polska dopiero podąża za trendem digitalizacji, można więc powiedzieć, że lata świetności e-commerce są jeszcze przed nami – dodaje.
Źródło: renews.pl
Co kraj to obyczaj, to znane powiedzenie można odnieść również do preferencji związanych z budownictwem. Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne i ekonomiczne korzyści wynikające z zakupu materiałów wykorzystywanych do realizacji inwestycji, co na zachodzie Europy jest już prawie standardem. Różnice obserwujemy również w planowanych inwestycjach mieszkalnych i zlecaniu robót ekipie budowlanej.
Wiedza Polaków
Polacy zdobywają coraz większą wiedzę na temat materiałów budowlanych. Już nie tylko cena jest głównym elementem, którym kierują się podczas zakupów. Zauważalne stają się tendencje do zwracania większej uwagi na jakość, energooszczędność, renomę marki czy dostępność produktów. Te czynniki wciąż mają jednak mniejszy udział w procesie decyzyjnym w porównaniu do naszych europejskich sąsiadów. W badaniu przeprowadzonym przez Kantar Public, aż 88% respondentów opowiedziało się za chęcią budowy domu energooszczędnego. Jednocześnie prawie połowa uważa, że takie rozwiązania są o wiele trudniejsze w zastosowaniu. Pokazuje to, że nie brak nam zainteresowania nowoczesnymi metodami budownictwa, jednak część z nas nadal ma mylny pogląd na temat metod instalacji.
Badania przeprowadzone przez serwis Oferteo.pl wskazują natomiast, że większość Polaków decyduje się na budowę domu według gotowego projektu, co świadczy o tym, że dobór materiałów niezbędnych do budowy pozostawiamy w rękach specjalistów. Odchodzimy od kupowania na własną rękę i wolimy zasięgnąć opinii u profesjonalnych dystrybutorów, którzy doradzą, jaki materiał budowlany najlepiej sprawdzi się w naszej inwestycji.
Klimat ma znaczenie
Różnice, jakie można zauważyć porównując kupujących w całej Europie, wynikają głównie z położenia geograficznego. Mieszkańcy krajów, w których panuje ciepły klimat, wybiorą inne materiały izolacyjne, niż ci zamieszkujący chłodniejsze regiony. Od warunków atmosferycznych uzależniona jest możliwość prowadzenia robót budowlanych, a co za tym idzie, zapotrzebowanie na dane materiały budowlane zwiększa się w konkretnych sezonach. Polsce w okresie zimy sprzedaje się znacznie mniej, jednak w rejonach południowej Europy, gdzie temperatury nie są tak niskie, inwestycje można realizować przez cały rok. W naszym kraju najbardziej popularnych okresem na przeprowadzanie remontów jest lato, za czym opowiada się 47% respondentów biorących udział w badaniu Payback Opinion Poll.
Różnica jest również pod względem rodzaju budownictwa. W Polsce przeważają nowe inwestycje. Na zachodzie, ze względu na uwarunkowanie historyczne, częściej dokonuje się odnawiania i remontów starszych, już istniejących budynków.
Ponadto, jak pokazuje raport Euroconstruct, cechą odróżniającą budowlany rynek polski i zachodni jest jego wartość. Kraje takie jak Wielka Brytania, Niemcy czy Francja posiadają rynki budowlane kilkukrotnie większej wartości niż Polska. Nasz kraj w tym zestawieniu zbliżony jest do Belgii.
Polak złota rączka
W kwestii wykonywania prac budowlanych stawiamy na swoje umiejętności i bardzo często decydujemy się na samodzielne wykonanie przynajmniej ich części. Według instytutu badawczego BCMM, 37,3% Polaków decyduje się na własnoręczne wykonanie dużych prac remontowych, a 39,4% wykonuje je wraz z ekipą budowlaną. Jednocześnie raport wskazuje na to, że sami najczęściej podejmujemy się malowania - 66,6% oraz drobnych prac naprawczych - 77,7%.
Jeśli już powierzamy je ekipom budowlanym, stawiamy na te, które remontami zajmują się kompleksowo. Na zachodzie częściej można spotkać ekipy, które specjalizują się tylko w konkretnej dziedzinie, co z kolei wymusza konieczność skorzystania z usług kilku specjalistów.
Digitalizacja branży
Branża budowlana coraz bardziej stawia na digitalizację. Popularne stają się systemy sprzedaży internetowej, wykorzystanie modelowania 3D w budownictwie czy zastosowanie specjalistycznych aplikacji oraz nowinek technologicznych. Firma SIG z uruchomioną nowoczesną platformą e-commerce może być dobrym przykładem w tym zakresie.
- Polscy klienci idą w ślady zachodnich sąsiadów i coraz częściej wybierają zakupy przez internet do zaopatrywania się we wszystkie produkty, nawet budowlane, co jeszcze kilka lat temu było nie do pomyślenia – mówi Bartosz Pilch, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu w firmie SIG. - Wszystko dzięki szerokiej digitalizacji rynku, która wymusza wprowadzenie i wykorzystywanie internetowego kanału sprzedaży, co na rynkach europejskich działa z powodzeniem od lat. W firmie SIG doskonale rozumiemy potrzebę rynku, dlatego już w ubiegłym roku uruchomiliśmy nowoczesny system sprzedaży internetowej dedykowany branży materiałów budowlanych, dostępny pod adresem www.sig.pl. Polska dopiero podąża za trendem digitalizacji, można więc powiedzieć, że lata świetności e-commerce są jeszcze przed nami – dodaje.
Źródło: renews.pl