Media społecznościowe w niełatwej branży


Współcześnie nie można już traktować mediów społecznościowych jako jedynie narzędzia do dzielenia się prywatnymi zdjęciami z wakacji czy śledzenia życia znajomych. Social media są nieodłączną częścią wielu branż – także tych, które jeszcze niedawno wydawały się odległe od nowoczesnych trendów komunikacyjnych. Jednym z takich sektorów jest branża dystrybucji materiałów budowlanych, która zazwyczaj kojarzy się z tradycyjnymi praktykami oraz konserwatywnym podejściem do promocji.

Coraz więcej firm z branży dystrybucji budowlanych materiałów, która nie należy najłatwiejszych w kwestii cyfryzacji, dostrzega potencjał mediów społecznościowych i aktywnie włącza się w interakcję z klientami, partnerami oraz społecznością online. Jedną z takich firm jest SIG, dystrybutor specjalistycznych materiałów budowlanych. W niniejszym artykule przyjrzymy się na przykładzie SIG, dlaczego i w jaki sposób media społecznościowe stają się istotnym elementem strategii komunikacyjnych w dziedzinie budowlanej, przekształcając tradycyjne podejścia i otwierając nowe możliwości dla przedsiębiorców w tym sektorze.

Zacznijmy od ról, jakie media społecznościowe odgrywają w branży dystrybucji materiałów budowlanych, obejmują one bowiem szereg zróżnicowanych aspektów. Można wśród nich wyróżnić takie obszary, jak m.in. budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród klientów i partnerów biznesowych, pozyskiwanie nowych klientów czy działania rekrutacyjne. Poniżej przedstawię nieco bardziej szczegółowe spojrzenie na te kwestie:

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Skuteczne budowanie pozytywnego wizerunku w mediach społecznościowych wymaga spójnej strategii, zaangażowania oraz świadomości społecznej i biznesowej. Poprzez świadome zarządzanie komunikacją online, firma może efektywnie kształtować postrzeganie swojej marki, co przekłada się na lojalność klientów i partnerów biznesowych.

(...)

Bartosz Pilch
Group Director of Omichannel SIG

...
Pełna wersja artykułu dostępna w magazynie "Social Media Manager" Nr 35, kwiecień 2024.