Jak uczą się i skąd czerpią wiedzę marketerzy

W związku z początkiem roku szkolnego i nadchodzącym nowym rokiem akademickim, redakcja "NowyMarketing" zapytała marketerów, skąd czerpią wiedzę branżową. Odpowiedzi udzielił m.in. Bartosz Pilch, Group Director of Omnichannel SIG.

Agata Drynko, NowyMarketing: Jakie są Twoje ulubione źródła wiedzy marketingowej i dlaczego? Czy są to blogi, książki, podcasty, grupy na FB lub Li czy może webinary?
Bartosz Pilch, SIG: Inspirują mnie książki biograficzne wyjątkowych osób, które zasłynęły swoją pracą nie tylko na polu marketingu. Prowadząc samochód, chętnie słucham podcastów z obszarów m.in. nowych technologii, e-commerce i marketingu. Szczególnie cenię sobie wywiady z praktykami branżowymi. Bardzo ważny jest dla mnie LinkedIn i kontent, który można tam znaleźć, obserwując istotne postaci. Uczestniczę w webinarach, ale selektywnie, ponieważ wymagają one poświęcenia więcej czasu. Najczęściej są to webinary organizowane dla członków Digital Experts Club. Niezwykle cenię sobie bezpośredni kontakt z praktykami z rynku – wymianę wiedzy z ludźmi, którzy na co dzień mocno zaangażowani są w tematy interesujące mnie.

Czy uczestniczysz w konferencjach lub wydarzeniach branżowych? Jakie z nich uważasz za najbardziej wartościowe dla swojego rozwoju?
Tak, zdecydowanie uczestniczę. Jeśli chodzi o konferencje, to cenię takie, gdzie prelegentami są praktycy z różnych branż. Niekoniecznie jestem zainteresowany konferencjami, gdzie większością prelegentów są osoby związane ze sponsorem eventu. Cyklicznie biorę udział w kongresach Digital Experts Club, a także wydarzeniach poza Polską, jak np. Web Summit czy Sales Innovation Expo.

Jakie studia/szkolenia/kursy z ostatnich 3-5 lat polecisz innym marketerom i dlaczego?
Poleciłbym wszystkim marketerom szkolenia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, zwłaszcza dotyczące umiejętnego promptowania. W tym zakresie pojawiły się nawet dedykowane kierunki studiów podyplomowych, na które niewątpliwie warto zwrócić uwagę. Generalnie tematy dotyczące sfery digital są cennym, przyszłościowym zagadnieniem. Myślę, że wartym rozważenia jest CIM, czyli międzynarodowy certyfikat kompetencji w marketingu.

Na jakie studia/szkolenia/konferencje planujesz się wybrać w najbliższym czasie?
W najbliższym czasie będę obecny na konferencji B2B Commerce Transformation oraz Retail Challenge. Planuję być także w Gliwicach na Let’s Talk About IT. Mam także zaplanowane uczestnictwo w kilku webinarach, w tym organizowanych przez Digital Experts Club.


Pełna wersja artykułu na stronie: www.nowymarketing.pl/jak-ucza-sie-i-skad-czerpia-wiedze-marketerzy/