Jak skutecznie angażować klientów za pomocą programu lojalnościowego B2B
Budowanie zaangażowania wśród klientów B2B to wyzwanie, które wymaga przemyślanej strategii i dobrze zaplanowanych działań. W środowisku biznesowym, gdzie kluczowe są zaufanie i długotrwała współpraca, coraz większą rolę odgrywają programy lojalnościowe. Na przykładzie firmy SIG dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać program lojalnościowy, aby wzmacniać relacje z klientami i budować trwałe więzi biznesowe.
Odpowiednio zaprojektowany program lojalnościowy w sektorze B2B nie tylko zwiększa zaangażowanie klientów, lecz także buduje ich lojalność, co z kolei przekłada się na stabilne i trwałe relacje.
Geneza programu SIGup
Polski rynek dystrybucji materiałów budowlanych, mimo że wciąż zachowuje pewną dozę konserwatyzmu, zaczyna otwierać się na nowoczesne rozwiązania wspierające sprzedaż. Jednym z nich jest program lojalnościowy, który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu również w sektorze B2B. Firma SIG dostrzegła potencjał w tym narzędziu dzięki wcześniejszym doświadczeniom z cyklicznymi akcjami promocyjnymi. Ich wyniki były jasne – klienci, którzy angażowali się w podobne inicjatywy, znacznie zwiększali swoje zakupy, często nawet kilkukrotnie. Uruchomienie w 2020 r. programu lojalnościowego nazwanego SIGup było zatem naturalnym krokiem w stronę jeszcze silniejszego angażowania klientów oraz budowania długoterminowych relacji. Program został stworzony z myślą o potrzebach partnerów biznesowych, którzy oczekują docenienia ich wkładu i lojalności. Wyniki badań jasno pokazały, że klienci pragną nie tylko atrakcyjnej oferty, lecz także uznania za ich wieloletnie zaangażowanie.
(…)
Bartosz Pilch
Group Director of Omichannel SIG
...
Pełny artykuł dostępny w magazynie "E-commerce w Praktyce" numer 4 (27) październik-grudzień 2024.