Poniższy artykuł pochodzi z magazynu "Nowa Sprzedaż" - NR 37
...
Jak pracować z zespołem handlowym, aby realizował ambitne cele?
Podstawą do osiągania ambitnych celów, w jakiejkolwiek organizacji, jest zbudowanie kultury zaangażowania opartej na śmiałym i elastycznym działaniu. Ta wyjątkowa forma może być podstawą wyróżnienia się firmy na rynku, a to pozwoli zdobyć tak cenną przewagę rynkową. W SIG wdrażamy taką właśnie kulturę i postępy mierzymy regularnie za pomocą badania zaangażowania. Światowe badania wyraźnie pokazują, że przedsiębiorstwa o wysokim zaangażowaniu pracowników osiągają regularnie najlepsze wyniki.
Fundament sukcesu stanowi odpowiednia strategia firmy, która komunikowana jest w sposób jasny, przekonujący, a jej charakter musi być stabilny w dłuższym okresie, najlepiej kilku lat. Z obranej strategii wynika ogólny model sprzedaży przedsiębiorstwa. W SIG działamy w modelu omnichannel – prowadzimy sprzedaż w wielu kanałach, zarówno tradycyjnym, jak i wykorzystując nowoczesną platformę e-commerce dedykowaną branży budowlanej. Nasza strategia sprzedaży zróżnicowana jest w zależności od konkretnych grup docelowych klientów. W centrum strategii całej organizacji jest odbiorca i jego potrzeby, które należy regularnie badać za pomocą narzędzi oceny lojalności klientów, czyli np. NPS (Net Promoter Score).
Cele dla zespołu handlowego
Ze strategii firmy i przyjętego modelu sprzedaży wynikają jasno określone cele dla zespołu handlowego. Oczywiście muszą one posiadać podstawowe cechy, takie jak: przejrzystość, mierzalność, a przede wszystkim powinny być realne, a zarazem ambitne. Cele średniookresowe należy odpowiednio przełożyć na działania krótkookresowe.
Do efektywnego wykonania uzgodnionych zadań sprzedażowych niezbędny jest szeroki dostęp do danych. W SIG stawiamy na bardzo dużą samodzielność pracowników sprzedaży w sposobie realizacji zadań, gdzie odpowiednia motywacja dobrze współgra z inteligentnymi działaniami. Menedżerowie powinni być liderami, którzy w ogromnej mierze bardziej koncentrują się na wsparciu w realizacji zadań, niż na nadzorze.
Ciągły rozwój to podstawa
Niezwykle istotne jest ciągłe dbanie o rozwój ambitnych pracowników – zarówno pod kątem umiejętności technik sprzedaży, jak i znajomości oferowanego asortymentu, z szerokim wykorzystaniem narzędzi online (także w sprzedaży kanałem e-commerce). Zespół handlowy powinien być mocno wspierany przez zintegrowane działania promocyjne w ramach strategii marketingu 360 stopni.
Należy zachować właściwy balans między zadaniami rozliczanymi indywidualnie a zapewnieniem pracy zespołowej. Dobry zespół handlowy osiągnie znacząco więcej, niż sumarycznie każdy z jego członków. Większość z nas chce pracować w zintegrowanych zespołach, które dzięki efektywne...
(...)
PEŁNA WERSJA ARTYKUŁU DOSTĘPNA W MAGAZYNIE "NOWA SPRZEDAŻ" LUB TUTAJ W WERSJI ONLINE, DLA PRENUMERATÓW.
...
Marcin Szczygieł - Prezes Zarządu SIG
...
Jak pracować z zespołem handlowym, aby realizował ambitne cele?
Podstawą do osiągania ambitnych celów, w jakiejkolwiek organizacji, jest zbudowanie kultury zaangażowania opartej na śmiałym i elastycznym działaniu. Ta wyjątkowa forma może być podstawą wyróżnienia się firmy na rynku, a to pozwoli zdobyć tak cenną przewagę rynkową. W SIG wdrażamy taką właśnie kulturę i postępy mierzymy regularnie za pomocą badania zaangażowania. Światowe badania wyraźnie pokazują, że przedsiębiorstwa o wysokim zaangażowaniu pracowników osiągają regularnie najlepsze wyniki.
Fundament sukcesu stanowi odpowiednia strategia firmy, która komunikowana jest w sposób jasny, przekonujący, a jej charakter musi być stabilny w dłuższym okresie, najlepiej kilku lat. Z obranej strategii wynika ogólny model sprzedaży przedsiębiorstwa. W SIG działamy w modelu omnichannel – prowadzimy sprzedaż w wielu kanałach, zarówno tradycyjnym, jak i wykorzystując nowoczesną platformę e-commerce dedykowaną branży budowlanej. Nasza strategia sprzedaży zróżnicowana jest w zależności od konkretnych grup docelowych klientów. W centrum strategii całej organizacji jest odbiorca i jego potrzeby, które należy regularnie badać za pomocą narzędzi oceny lojalności klientów, czyli np. NPS (Net Promoter Score).
Cele dla zespołu handlowego
Ze strategii firmy i przyjętego modelu sprzedaży wynikają jasno określone cele dla zespołu handlowego. Oczywiście muszą one posiadać podstawowe cechy, takie jak: przejrzystość, mierzalność, a przede wszystkim powinny być realne, a zarazem ambitne. Cele średniookresowe należy odpowiednio przełożyć na działania krótkookresowe.
Do efektywnego wykonania uzgodnionych zadań sprzedażowych niezbędny jest szeroki dostęp do danych. W SIG stawiamy na bardzo dużą samodzielność pracowników sprzedaży w sposobie realizacji zadań, gdzie odpowiednia motywacja dobrze współgra z inteligentnymi działaniami. Menedżerowie powinni być liderami, którzy w ogromnej mierze bardziej koncentrują się na wsparciu w realizacji zadań, niż na nadzorze.
Ciągły rozwój to podstawa
Niezwykle istotne jest ciągłe dbanie o rozwój ambitnych pracowników – zarówno pod kątem umiejętności technik sprzedaży, jak i znajomości oferowanego asortymentu, z szerokim wykorzystaniem narzędzi online (także w sprzedaży kanałem e-commerce). Zespół handlowy powinien być mocno wspierany przez zintegrowane działania promocyjne w ramach strategii marketingu 360 stopni.
Należy zachować właściwy balans między zadaniami rozliczanymi indywidualnie a zapewnieniem pracy zespołowej. Dobry zespół handlowy osiągnie znacząco więcej, niż sumarycznie każdy z jego członków. Większość z nas chce pracować w zintegrowanych zespołach, które dzięki efektywne...
(...)
PEŁNA WERSJA ARTYKUŁU DOSTĘPNA W MAGAZYNIE "NOWA SPRZEDAŻ" LUB TUTAJ W WERSJI ONLINE, DLA PRENUMERATÓW.
...
Marcin Szczygieł - Prezes Zarządu SIG