Poniższa wypowiedź pochodzi z magazynu "Builder" - wydanie grudzień 2023.
...
Zapewnienie ciągłości działania firmy i możliwości zwiększania udziałów rynkowych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym, z jakim mamy do czynienia, to spore wyzwanie. Jest to szczególnie trudne w ostatnim okresie, gdyż mieliśmy do czynienia najpierw z post-pandemicznym zakłóceniem łańcuchów dostaw, później z niespotykanym poziomem inflacji, a obecnie deflacją w poszczególnych grupach produktowych. Generowało to i generuje trudności w zarządzaniu asortymentem i sprzedażą, ale pomimo to udaje nam się zwiększać naszą sprzedaż, co uważam za swoje największe osiągnięcie w ostatnim czasie.
Dostawcy i klienci coraz bardziej zauważają konieczność uwzględniania w swoich działaniach kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem, co wymusza zmiany w produkcji, dostawach i opakowaniach materiałów, które sprzedajemy. Współdziałanie z dostawcami w tym zakresie oraz szybkie dopasowanie naszych procesów wewnętrznych do tych wymogów, które już się w tym zakresie pojawiły uważam za nasz wspólny sukces. Jako firma z określoną kulturą budujemy naszą pozycję rynkową nie poprzez zaniżanie cen rynkowych (co jest niestety nagminną praktyką na naszym rynku), tylko poprzez poprawę serwisu i poszerzanie naszego asortymentu. Budowanie kultury marży i wprowadzanie nowego asortymentu do sprzedaży to działania, które skutecznie realizujemy już od kilku lat, i które również uważam za ważne osiągnięcie. Nie byłoby to możliwe bez budowania długoletnich partnerskich relacji z naszymi dostawcami, co bezsprzecznie pomaga w realizacji wyzwań, o których wspominałem poprzednio.
Jakub Krupski
Dyrektor Handlowy SIG
...
Zapewnienie ciągłości działania firmy i możliwości zwiększania udziałów rynkowych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym, z jakim mamy do czynienia, to spore wyzwanie. Jest to szczególnie trudne w ostatnim okresie, gdyż mieliśmy do czynienia najpierw z post-pandemicznym zakłóceniem łańcuchów dostaw, później z niespotykanym poziomem inflacji, a obecnie deflacją w poszczególnych grupach produktowych. Generowało to i generuje trudności w zarządzaniu asortymentem i sprzedażą, ale pomimo to udaje nam się zwiększać naszą sprzedaż, co uważam za swoje największe osiągnięcie w ostatnim czasie.
Dostawcy i klienci coraz bardziej zauważają konieczność uwzględniania w swoich działaniach kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem, co wymusza zmiany w produkcji, dostawach i opakowaniach materiałów, które sprzedajemy. Współdziałanie z dostawcami w tym zakresie oraz szybkie dopasowanie naszych procesów wewnętrznych do tych wymogów, które już się w tym zakresie pojawiły uważam za nasz wspólny sukces. Jako firma z określoną kulturą budujemy naszą pozycję rynkową nie poprzez zaniżanie cen rynkowych (co jest niestety nagminną praktyką na naszym rynku), tylko poprzez poprawę serwisu i poszerzanie naszego asortymentu. Budowanie kultury marży i wprowadzanie nowego asortymentu do sprzedaży to działania, które skutecznie realizujemy już od kilku lat, i które również uważam za ważne osiągnięcie. Nie byłoby to możliwe bez budowania długoletnich partnerskich relacji z naszymi dostawcami, co bezsprzecznie pomaga w realizacji wyzwań, o których wspominałem poprzednio.
Jakub Krupski
Dyrektor Handlowy SIG