Poniższa wypowiedź pochodzi z magazynu "Builder" - wydanie wrzesień 2023.
...
Rynek dystrybucji materiałów budowlanych zmienia się na naszych oczach. Jest to naturalny stan, na który w pewnym stopniu możemy się przygotować. Ostatni okres nie był najłatwiejszy dla naszego rynku ze względu na sytuację makroekonomiczną i mniejszą liczbę nowych inwestycji, co pociąga za sobą spadek zapotrzebowania na materiały budowlane. Jednak patrząc w dłuższej perspektywie, dostrzegamy pozytywne tendencje. Rośnie akceptacja dla cyfryzacji branży i wykorzystywania nowych technologii. Wynika to ze zmiany nastawienia, jak również zmiany pokoleniowej na rynku budowlanym. Do głosu coraz mocniej dochodzi młodsze pokolenie, swobodniej wykorzystujące narzędzia cyfrowe. Widzimy to doskonale m.in. w rosnącej popularności naszego systemu e-commerce SIG.pl, który z roku na rok notuje coraz większe zainteresowanie. Klienci poszukują wygodnych rozwiązań, dzięki którym zaoszczędzą swój czas i ułatwią sobie proces zakupowy materiałów budowlanych. Z pomocą przychodzą dedykowane rozwiązania cyfrowe, jak choćby wygodne platformy e-commerce, pozwalające dokonać zakupów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
W SIG stawiamy mocno na strategię omnichannel, która jest niezwykle wygodna z punktu widzenia klienta. Nasz klient ma możliwość wyboru sposobu zakupu i dogodnej do tego pory – otrzymuje bowiem wachlarz możliwych kanałów sprzedaży materiałów budowlanych, z których może skorzystać. Potencjalnie, klient może rozpocząć proces zakupowy stacjonarnie odwiedzając punkt sprzedaży, ustalić dodatkowe szczegóły zamówienia kontaktując się z infolinią, a sfinalizować zakup korzystając z dostępnej platformy e-commerce. Strategia omnichannel w swoich założeniach oparta jest na realnych potrzebach kupujących. Niezależnie od wyboru przez klienta kanału sprzedaży, cena zakupu będzie dla niego taka sama, a dostępność towaru i inne elementy obsługi będą zapewnione na takim samym poziomie.
Bartosz Pilch
Group Director of Omnichannel SIG
...
Rynek dystrybucji materiałów budowlanych zmienia się na naszych oczach. Jest to naturalny stan, na który w pewnym stopniu możemy się przygotować. Ostatni okres nie był najłatwiejszy dla naszego rynku ze względu na sytuację makroekonomiczną i mniejszą liczbę nowych inwestycji, co pociąga za sobą spadek zapotrzebowania na materiały budowlane. Jednak patrząc w dłuższej perspektywie, dostrzegamy pozytywne tendencje. Rośnie akceptacja dla cyfryzacji branży i wykorzystywania nowych technologii. Wynika to ze zmiany nastawienia, jak również zmiany pokoleniowej na rynku budowlanym. Do głosu coraz mocniej dochodzi młodsze pokolenie, swobodniej wykorzystujące narzędzia cyfrowe. Widzimy to doskonale m.in. w rosnącej popularności naszego systemu e-commerce SIG.pl, który z roku na rok notuje coraz większe zainteresowanie. Klienci poszukują wygodnych rozwiązań, dzięki którym zaoszczędzą swój czas i ułatwią sobie proces zakupowy materiałów budowlanych. Z pomocą przychodzą dedykowane rozwiązania cyfrowe, jak choćby wygodne platformy e-commerce, pozwalające dokonać zakupów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
W SIG stawiamy mocno na strategię omnichannel, która jest niezwykle wygodna z punktu widzenia klienta. Nasz klient ma możliwość wyboru sposobu zakupu i dogodnej do tego pory – otrzymuje bowiem wachlarz możliwych kanałów sprzedaży materiałów budowlanych, z których może skorzystać. Potencjalnie, klient może rozpocząć proces zakupowy stacjonarnie odwiedzając punkt sprzedaży, ustalić dodatkowe szczegóły zamówienia kontaktując się z infolinią, a sfinalizować zakup korzystając z dostępnej platformy e-commerce. Strategia omnichannel w swoich założeniach oparta jest na realnych potrzebach kupujących. Niezależnie od wyboru przez klienta kanału sprzedaży, cena zakupu będzie dla niego taka sama, a dostępność towaru i inne elementy obsługi będą zapewnione na takim samym poziomie.
Bartosz Pilch
Group Director of Omnichannel SIG