Jak lojalizować klientów B2B i wspierać sprzedaż za pomocą programów lojalnościowych – na przykładzie doświadczeń firmy SIG

Program lojalnościowy może przynieść wiele korzyści zarówno swoim twórcom, jak i klientom. Przyczynia się do zwiększenia sprzedaży produktów, a także wytwarza silną więź emocjonalną między odbiorcami a firmą – o zaletach programów lojalnościowych w sektorze B2B i o wyzwaniach z nimi związanych opowiada Bartosz Pilch, Group Director Of Omnichannel w firmie SIG.

Dlaczego stworzyliście własny program lojalnościowy?
W branży budowlanej, w której trwałe relacje z klientami są kluczowe, coraz większą rolę odgrywa lojalność, którą można wspierać przez odpowiedni program lojalnościowy. Dlatego też uruchomienie programu SIGup stanowiło naturalny rozwój działań marketingowych. Nasi klienci w ramach przeprowadzonych badań wyrazili potrzebę doceniania ich lojalności jako istotnego elementu współpracy. Ponadto program umożliwia nam dokładne mierzenie efektów prowadzonych akcji. Głównym celem jest oczywiście zwiększenie lojalności klientów, co monitorujemy nie tylko przez pryzmat ich liczby, lecz także częstotliwości oraz wartości zakupów. Dodatkowo możemy analizować bardziej szczegółowe wskaźniki, takie jak zakupy nowych produktów, preferencje w wyborze rekomendowanych przez nas alternatyw czy też wzrost liczby kupowanych pozycji. Dzięki programowi lojalnościowemu lepiej rozumiemy zachowania oraz potrzeby klientów. To pozwala nam dostosować do nich działania marketingowe i ofertę produktową precyzyjniej i skuteczniej.

(...)

...
Pełny wywiad dostępny w magazynie "Marketer+" 3/2024.