Rebranding 2013-2014. Nowa twarz SIG
W 2013 roku rozpoczął się jeden z kluczowych projektów wizerunkowych SIG – rebranding, czyli zmiana systemu identyfikacji wizualnej firmy (marka, logo, slogan, barwy) w publikacjach, materiałach marketingowych oraz bezpośrednio w budynkach, w których firma na co dzień działa. Nasze oddziały działające do tej pory pod markami WKT, WODAN, WIG, MELLE, INTERIOR-ZACHÓD będą występować pod nazwą SIG.
Projekt ze względu na skalę przedsięwzięcia podzielony został na trzy główne etapy, obejmujące zmiany na płaszczyźnie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej:
- ujednolicenie materiałów identyfikacji wizualnej, dokumentów firmowych oraz materiałów promujących;
- nowy wizerunek floty samochodowej SIG – jednocześnie w całej Polsce 130 samochodów ciężarowych i ponad 300 osobowych z logo SIG wyruszyło na ulice;
- kompleksowa i jednoczesna zmiana oznaczenia i wystroju wszystkich oddziałów firmy – o skali tego projektu mówią liczby: 52 oddziały usytuowane w całej Polsce, reklamy dostosowane do specyfiki każdej placówki, ponad 600 nośników w całym kraju, w tym kilkadziesiąt reklam wielkoformatowych.
Jednym z kluczowych elementów rebrandingu oddziałów jest ściana recepcyjna w sali sprzedaży. Dzięki niej wnętrze zyskało nowoczesny, uporządkowany i profesjonalny wygląd. Celem było jasne określenie miejsca centrum, do którego powinien kierować się klient.
Rebranding w naszym przypadku pokazuje, że to nie schematyczna zamiana jednych tablic na inne, wymiana jednego logo na drugie, ale przede wszystkim zmiana myślenia, wartości i ducha firmy.
W efekcie rebrandingu, SIG stał się pierwszą i jedyną, jak do tej pory, firmą dystrybucyjną sektora budowlanego o zasięgu ogólnopolskim, której wszystkie oddziały są oznakowane w ramach jednolitego wzoru. Nowy wizerunek, ale wciąż te same wysokie standardy obsługi. Działamy zgodnie z dewizą: Ty budujesz, my dostarczamy.
Wybrane oddziały po rebrandingu